NEUROFEEDBACK

نوروفیدبک

نوروفیدبک/بایوفیدبک الکترود خشک

قیمت انواع دستگاه های نوروفیدبک

نوروفیدبک، همچنین به عنوان بیوفیدبک EEG (الکتروانسفالوگرام) شناخته می شود، یک تکنیک درمانی است که هدف آن کمک به افراد برای کنترل بیشتر بر فعالیت مغزی است. این بر این اصل استوار است که با ارائه اطلاعات در زمان واقعی در مورد عملکرد مغز، افراد می توانند یاد بگیرند که امواج مغزی خود را تنظیم کنند و به طور بالقوه جنبه های مختلف رفاه ذهنی و عاطفی خود را بهبود بخشند.

نوروفیدبک برای اهداف مختلفی استفاده می شود، از جمله:

کاهش استرس: می تواند به افراد کمک کند تا با آموزش دادن به آنها برای رسیدن به حالت روانی آرام تر، استرس و اضطراب را کاهش دهند.

بهبود تمرکز و توجه: نوروفیدبک گاهی اوقات برای افزایش تمرکز و دامنه توجه مورد استفاده قرار می گیرد و برای شرایطی مانند ADHD (اختلال کمبود توجه و بیش فعالی) مفید است.

درمان بیماری های عصبی: برخی تحقیقات نشان می دهد که نوروفیدبک ممکن است برای شرایطی مانند صرع و میگرن مفید باشد.

تقویت عملکرد شناختی: ورزشکاران، دانش آموزان و متخصصان ممکن است از نوروفیدبک برای بهبود عملکرد شناختی، حافظه و توانایی های حل مسئله استفاده کنند.

مدیریت اختلالات خلقی: نوروفیدبک به عنوان یک درمان بالقوه برای اختلالات خلقی مانند افسردگی و اضطراب مورد بررسی قرار گرفته است.

نوروفیدبک/بایوفیدبک الکترود خشک

نوروفیدبک/بیوفیدبک الکترود خشک دستگاهی است که با سنسورهای ECG، EMG، EEG و تنفسی، دما و تعریق پوست برای نظارت بر داده‌های فیزیولوژیکی در مورد حرکت عضلات و تنش، تنفس و ضربان قلب تعبیه شده است. از این دستگاه می توان به عنوان دستگاه الکترومیوستیولاسیون استفاده کرد.

بهترین روانشناس کودک در تهران صمد محمدی
بهترین روانشناس کودک در تهران صمد محمدی

سام محمدی

کارشناس فروش، مدرس، روانشناس و نوروتراپ